I. Postanowienia ogólne
Regulamin sklepu internetowego z zaproszeniami ślubnymi i pozostałą papeterią okazjonalną prowadzonym przez Jolantę Dobosz posiadającą działalność gospodarczą w zakresie specjalistycznego projektowania o nazwie Papeteria LESSIVE Jolanta Dobosz zarejestrowaną w Nawojowej, przy ulicy Leśnej 117, NIP: 734-362-08-75, REGON: 524391785.
- Niniejszy regulamin określa ogólne warunki współpracy Klienta i LESSIVE oraz procesu zamawiania usług projektowania graficznego i poligraficznej realizacji Produktów.
- Użycie poniższych określeń w regulaminie definiuje ich znaczenie:
- LESSIVE - skrócona nazwa firmy Papeteria LESSIVE Jolanta Dobosz, będąca również “Sprzedawcą”,
- Klient - podmiot dokonujący zamówienia i zapłaty za usługi lub produkty LESSIVE, dalej “Klient”,
- Sklep - strona internetowa z domeną lessive.pl będąca miejscem prezentacji i zakupu Produktów Sprzedawcy, zwany “Sklepem”,
- Papeteria ślubna i okolicznościowa - zaproszenia na ślub i inne uroczystości oraz pozostałe dodatki z stanowiące ozdobę uroczystości, między innymi winietki czy menu, ale także upominki wykonywane na indywidualne zamówienie takie jak obrazy czy ilustracje będące formą prezentu, zwane dalej “Produktem”,
- Proces projektowania i wykonania papeterii - okres, w którym Sprzedawca zobowiązuje się do zaprojektowania, wydrukowania i wysłania Produktu, będący “Procesem Realizacji Zamówienia”,
- Formularz zamówienia - dokument będący bazą danych niezbędnych do rozpoczęcia Procesu Realizacji Zamówienia, zawierający niezbędne informacje do wykonania zaproszeń personalizowanych, zwany dalej “Formularzem Zamówienia”
- Zamówienie spersonalizowane - zamówienie polegające na edycji Zaproszenia Gotowego dostępnego w Sklepie, którego zmiany dotyczą treści i układu, zwane “Zamówieniem Spersonalizowanym”,
- Zaproszenie gotowe - widniejące w Sklepie, to Produkt możliwy do zamówienia i będącym zamówieniem spersonalizowanym, zwany dalej “Zaproszeniem Gotowym”,
- Zamówienie Indywidualne - usługa polegająca na przygotowaniu projektu zgodnie z wytycznymi i indywidualnymi preferencjami Klienta, będąca “Zamówieniem Indywidualnym”,
- Cena wszystkich produktów przedstawionych w Sklepie zawiera podatek VAT, jest ceną brutto i wyrażona jest w złotych polskich.
- Klient zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem przed zawarciem umowy ze Sprzedawcą, a nieznajomość Regulaminu nie zwalnia Klienta z przestrzegania zasad w nim zawartych.
II. Zawarcie umowy
- Zawarcie umowy między Sprzedawcą a Klientem następuje w momencie opłacenia zawartości koszyka, w którym znajdują się Produkty wybrane przez Klienta w Sklepie pod adresem lessive.pl. Złożenie zamówienia wymaga jego opłacenia i jest równoznaczne z podjęciem współpracy z LESSIVE.
- Podczas składania zamówienia klient jest zobowiązany do podania niezbędnych danych, takich jak imię, nazwisko, adres zamieszkania (kod pocztowy, miejscowość, ulica, numer domu i/lub mieszkania), adresu e-mail oraz telefonu kontaktowego).
- LESSIVE ma prawo odmówić zawarcia umowy z Klientem bez podania przyczyny i bez obowiązku uzasadniania decyzji, o czym Klient zostanie niezwłocznie powiadomiony.
III. Złożenie zamówienia i proces jego realizacji
- W celu złożenia zamówienia w LESSIVE Klient ma możliwość założenia konta, bądź dokonać zakupu bez rejestracji.
- Zamówienie Zaproszenia Gotowego polega na wybraniu odpowiednich dodatków, których cena jest widoczna przy każdym Produkcie, oraz liczby Produktów. Wybrane Produkty należy umieścić w koszyku, gdzie Klient zobowiązany jest do uzupełnienia danych osobowych i wyboru metod płatności i dostawy. Minimalna liczba zamówienia to 20 sztuk Produktu.
- Zakup Zamówienia Indywidualnego polega na umieszczeniu w koszyku usługi o nazwie “Zamówienie Indywidualne”. Dalsze kroki nie różnią się od zamówienia Zaproszenia Gotowego i nazywane są Procesem Realizacji Zamówienia.
- Na Proces Realizacji Zamówienia składają się poszczególne etapy współpracy Sprzedawcy z Klientem:
- Rozpoczęcie Procesu Realizacji Zamówienia stanowi przesłanie Formularza Zamówienia przez Sprzedawcę na podany przy rejestracji e-mail Klienta w przeciągu 3 dni roboczych (poniedziałek - piątek) po zaksięgowaniu płatności za Produkty zakupione w Sklepie na koncie bankowym Sprzedawcy. Formularz ten można również pobrać w formie pliku PDF w zakładce PERSONALIZACJA.
- Czas na odesłanie uzupełnionego Formularza Zamówienia przez Klienta na adres firmy lessive.jp@gmail.com to 7 dni roboczych.
- Sprzedawca po otrzymaniu Formularza Zamówienia niezwłocznie kontaktuje się z Klientem za pomocą jednego z czterech kanałów: poprzez e-mail Klienta podany przy rejestracji, numer telefonu kontaktowego Klienta i, w ostateczności, poprzez Instagram lub Facebook. Formą kontaktu preferowaną przez Sprzedawcę jest poczta e-mail. Dane kontaktowe podane przez klienta w procesie rejestracji na stronie www.lessive.pl muszą być identyczne jak te podane później w Formularzu Zamówienia.
- Po ustaleniu szczegółów współpracy, tj. zmian, edycji i udoskonaleń Zaproszenia Gotowego lub stworzenia najlepszej propozycji wersji Zamówienia Indywidualnego, rozpoczyna się oficjalny Proces Realizacji Zamówienia, na którego składa się projekt, wydruk, uszlachetnienie i wysyłka Produktu. Proces ten zajmuje od 4 do 15 dni roboczych.
- Proces nie uwzględnia czasu dostawy wybranego przy finalizowaniu koszyka w Sklepie dostawcy. W momencie przekazania przesyłki z Produktem do Klienta zostaje automatycznie wysłany e-mail będący potwierdzeniem procesu dostawy, na którego długość Sprzedawca nie ma wpływu. Moment, w którym firma kurierska przejmuje paczkę/przesyłkę z Produktem, jest momentem zakończenia Procesu Realizacji Zamówienia.
IV. Dostawa i płatność
- Klient ma możliwość zapłaty za swoje zamówienie dwiema metodami:
- metodą tradycyjnego przelewu bankowego na dane Sprzedawcy:
Dane konta bankowego:
Papeteria LESSIVE Jolanta Dobosz
21 1140 2004 0000 3402 8358 4139 - szybkimi płatnościami Tpay (np. Blik).
- metodą tradycyjnego przelewu bankowego na dane Sprzedawcy:
- Produkty wysyłane są za pośrednictwem InPost.
- Sprzedawca w każdej przesyłce umieszcza fakturę dotyczącą zamówienia. Faktura jest również wysyłana na e-mail Klienta w momencie nadania wysyłki Produktu. W przypadku braku dowodu zakupu, Klient jest proszony o niezwłoczne poinformowanie Sprzedawcy o braku dokumentu.
- Koszt dostawy Produktu jest widoczny w koszyku i jest w całości pokryty przez Klienta.
- Czas dostawy jest uzależniony od sugerowanego czasu dostawy i czasu pracy firmy kurierskiej.
- Koszt dostawy obejmuje nie tylko przesyłkę kurierską, ale też odpowiednie opakowanie Produktu mające na celu uniknięcie uszkodzenia paczki. Klient jest zobowiązany do sprawdzenia stanu Produktu w momencie odbioru paczki od kuriera. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia paczki, należy wypełnić protokół szkodowy z przedstawicielem firmy kurierskiej (kurierem). W przypadku odbioru przesyłki z Produktem Klient staje się właścicielem Produktu.
- Sytuacja, w której Klient nie odbierze przesyłki, nie sporządzi protokołu lub sporządzi go nieprawidłowo, i nie skorzysta z możliwości odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od odebrania przesyłki, Sprzedawca ma prawo do obciążenia Klienta kosztami przesyłki zwrotu do Sprzedawcy (tu: nadawcy). Może to stanowić brak podstawy do uwzględnienia reklamacji w przypadku, gdy Klient jest konsumentem. Jeśli Klient nie jest konsumentem, w ww. sytuacji Sprzedawca może go obciążyć w każdym przypadku kosztami przesyłki.
- Przy odbiorze przesyłki z Produktem, Klient jest zobowiązany do sprawdzenia:
- ogólnego stanu przesyłki,
- czy przesyłka jest zapakowana oryginalnie,
- czy przesyłka jest nieuszkodzona,
- zawartości przesyłki w obecności kuriera lub złożenia natychmiastowej reklamacji za pośrednictwem zgłoszenia uszkodzenia i/lub kradzieży przesyłki z Produktem dzwoniąc na infolinię Inpost i sporządzając elektroniczny protokół szkodowy.
V. Zwroty i rezygnacje
- Ilości i rodzaje zamówionych elementów za pośrednictwem formularza zamówienia Produktów są wiążące i nie ma możliwości rezygnacji z zamówionych elementów.
- Kupujący będący konsumentem ma prawo do odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży towarów za pośrednictwem sklepu bez podania przyczyny, poprzez złożenie stosownego oświadczenia na piśmie w ciągu 14 dni od otrzymania towaru. Prawo do odstąpienia nie dotyczy przedmiotów personalizowanych przygotowanych na indywidualne zamówienie.
- Zgodnie z art. 38 pkt 3, 5 i 6 ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku świadczenia przez Sprzedawcę:
- rzeczy nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji przedstawionej przez konsumenta lub służącej zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
- W przypadku, gdy Klient postanowi zrezygnować z zamówienia, a wpłacił już kwotę należną za zamówienie, nie przysługuje mu zwrot kosztów poniesionych za zamówienie.
VI. Reklamacje
- Jeżeli Klient stwierdzi, że towar posiada wady fizyczne lub jest niezgodny z umową, może złożyć Sprzedawcy oświadczenie z żądaniem obniżenia ceny, chyba, że Sprzedawca niezwłocznie i bez niedogodności dla Klienta wymieni Produkt wadliwy na wolny od wad bądź wadę usunie.
- Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- Klient ma prawo do złożenia reklamacji otrzymanego w nieuszkodzonej przesyłce Produktu zgodnie z art. 556, 560 i 561 kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2014 r., nr 827).
- Złożenie reklamacji powinno nastąpić maksymalnie 3 dni od otrzymania przesyłki przez Klienta.
- Przesyłka z reklamowanym Produktem powinna być zabezpieczona w sposób uniemożliwiający jej uszkodzenie. Do paczki należy dołączyć opis stwierdzonych wad i uszkodzeń oraz dokument sprzedaży.
- Przesyłka z reklamowanym Produktem wysłana na adres LESSIVE za pobraniem nie zostanie odebrana, ponieważ koszt wysyłki reklamowanego Produktu leży po stronie Klienta.
- Sprzedawca rozpatruje reklamację w ciągu 10 dni roboczych.
- LESSIVE informuje, że:
- między projektem a wydrukiem mogą wystąpić nieznaczne różnice kolorystyczne, które są zależne od ustawień konkretnego monitora, modelu karty graficznej i innych ustawień kolorystycznych systemowych. Efekt ten nie jest wadą i nie może być przedmiotem reklamacji,
- poszczególne egzemplarze zaproszeń i pozostałe elementy papeterii ślubnej i okolicznościowej (Produktu ujętego jako całość) mogą się od siebie różnić ze względu na ręczne wykonanie i wykończenie elementów. Efekt ten nie jest wadą i nie może stanowić przedmiotu reklamacji,
- poszczególne egzemplarze papeterii ślubnej i okolicznościowej mogą cechować się różnicami kolorystycznymi (+/-10%) ze względu na korzystanie z różnych urządzeń drukarskich i materiałów. Mogą również cechować się nieznaczną różnicą w wymiarze, ponieważ są cięte ręcznie. Produkty są produktami nieprefabrykowanej produkcji, są niepowtarzalne i mają prawo się różnić w niewielkim stopniu. Efekty te nie są wadą i nie mogą być przedmiotem reklamacji,
- realizacja zamówienia opiera się na wykorzystaniu jedynie materiałów opisanych w sklepie lub w ustalonych w wiadomościach z Klientem i zatwierdzonych przez niego. Przedmiotu reklamacji nie stanowi więc materiał (np. papier), kolor, gramatura ani wymiar produktu,
- za błędy interpunkcyjne, ortograficzne, stylistyczne, logiczne i literówki w imionach lub/i nazwiskach gości i/lub treści zaproszenia nie odpowiada LESSIVE, a tylko i wyłącznie Klient. Efekt ten nie jest wadą po stronie Sprzedawcy i nie stanowi przedmiotu reklamacji,
- subiektywne odczucia Klienta, które dotyczą efektu pracy Sprzedawcy nie stanowią podstawy reklamacji i nie mogą być jej przedmiotem,
- wady wynikające z uszkodzeń mechanicznych, termicznych, chemicznych i pozostałych spowodowanych nieprawidłowym działaniem lub zaniedbaniem Klienta nie stanowią przedmiotu reklamacji.
- LESSIVE zastrzega sobie prawo do niezrealizowania lub wstrzymania zamówienia w sytuacjach spowodowanych siłą wyższą, niezależną od Sprzedawcy. Taką sytuacją jest również brak towaru, np. papieru u dostawcy.
- O każdym anulowaniu, wstrzymaniu lub wydłużeniu realizacji zamówienia (głównie w okresie styczeń - lipiec) Klient zostanie niezwłocznie powiadomiony przez Sprzedawcę.
VII. Prawa autorskie
- Treści i zdjęcia zamieszczone w sklepie internetowym i na stronie internetowej, utwory oraz projekty zamawiane przez Klienta są, zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2017 r. poz 880 z późn. zm.), są przedmiotem praw autorskich.
- Wszelkie utwory oraz zawartości zamieszczone na stronie internetowej i w sklepie internetowym LESSIVE, ze szczególnym uwzględnieniem wszystkich projektów prezentowanych Klientowi oraz projekty Indywidualne, są chronione prawami autorskimi i stanowią wyłączną własność LESSIVE - Sprzedawcy.
- Utwory wspomniane w pkt 1 i 2 powyżej nie mogą być kopiowane ani wykorzystywane bez wyraźnej zgody autorów w formie pisemnej pod rygorem nieważności oraz odpowiedzialności za ich bezprawne wykorzystanie. Kopiowanie w formie opracowywania gotowych, oryginalnych i niepowtarzalnych wzorów projektów Sprzedawcy wiąże się z poniesieniem odpowiedzialności prawnej.
- LESSIVE zastrzega sobie prawo do sygnowania wszystkich produktów znakiem firmowym LESSIVE, tym samym deklarując autorstwo wszystkich projektów.
- LESSIVE zastrzega sobie prawo do wyłącznego publikowania wszystkich swoich projektów, ich realizacji i zdjęć innych podwykonawców (za ich zgodą) w celach marketingowych.
- Umowa jest jednoznaczna z zakupem jedynie egzemplarzy Produktów stanowiących wartość intelektualną i będących prawem autorskim Sprzedawcy - LESSIVE. Klient nie uzyskuje żadnych praw autorskich i innych oprócz prawa do wykorzystania ich w zakresie wynikającym z ich celu, treści i rodzaju, tj. podczas uroczystości i w jej celach.
- Sprzedawca zobowiązuje się chronić wizerunek i dane osobowe na publikacjach.
VIII. Postanowienia końcowe
- Wszelkie dodatkowe ustalenia dotyczące zakresu współpracy między Klientem a Sprzedawcą oraz zmian niniejszego Regulaminu mogą nastąpić jedynie w formie korespondencji elektronicznej.
- Sprzedawca - LESSIVE - zastrzega sobie prawo do zmian niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszej umowie zastosowanie znajdują odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.
Fotografie widoczne na stronie głównej lessive.pl użyczone dzięki uprzejmości Bucholce Wedding Photography. Dalsze rozpowszechnianie możliwe wyłącznie za zgodą artystów.